In België ga ik voorlopig enkel naar de driving range, ik speel momenteel vooral in Engeland, waar mijn tante en nonkel wonen, die beiden spelen. Eigenlijk wil ik mijn GVB niet halen uit principe, waarom moeten ze dit weer zo lastig (moeilijk kan ik het niet noemen want dat is het niet echt) maken voor de mensen? Als je ziet wat je hier betaald aan lidgeld, dat vind ik er gewoon over, om een voorbeeld te geven en te vergelijken met de golfschool in Drongen, voor ongeveer hetzelfde geld ben je in de UK lid van een volwaardig terrein met 18 holes en een par 3 van ook nog eens 18 holes. Een club waar ik het meeste speel en ook de lessen neem
http://www.caldecotthall.co.uk/ Mijn andere tante en nonkel wonen in Atlanta en ik zou daar ook graag spelen op vakantie. Hoe ga ik dit nu doen om in België te kunnen spelen, want dat was uiteindelijk de vraag, heel simpel ik ga 20€ per jaar betalen aan de Engelse federatie en stuur mijn scorekaarten op en krijg zo een officiële EGA handicap. Dit heeft een aantal voordelen, de scorekaarten hoeven niet van wedstrijden te zijn, en men mag direct over heel de wereld spelen (enkel de old course van st Andrews niet), uiteraard heeft dit ook een aantal nadelen, het grootste is dat een handicap boven 28 niet bestaat die is enkel hier gekend, alles erboven is niet officieel, er wordt dus maar een handicap toegekend als je aan 28 zit.