Golf forum Vlaanderen & België

Golf forum voor en door actieve golfers met golf nieuws, golf informatie en links naar alle Vlaamse en Belgische golf clubs

Doorgaan naar inhoud

Golftalk.be poll: Hoe oud was je toen je begon te golfen?

Hier kan je alle golf gerelateerde onderwerpen plaatsten die niet in één van de andere forums thuishoren

Hoe oud was je toen je begon te golfen?

Ik was nog erg jong (-6 jaar)
0
Geen stemmen
Tijdens mijn kinderjaren (6 jaar - 12 jaar)
0
Geen stemmen
Tijdens mijn pubertijd (13 jaar - 18 jaar)
0
Geen stemmen
Als jong volwassene (18 jaar - 25 jaar)
1
13%
Als volwassene (+25 jaar)
7
88%

Totaal aantal stemmen : 8

Golftalk.be poll: Hoe oud was je toen je begon te golfen?

Berichtdoor golftalk.be » 17 sep 2009, 14:21

Op geregelde tijdstippen gaan we een stelling voorleggen aan de leden van Golftalk. De vraag van deze maand is:
Hoe oud was je toen je begon te golfen?

Uiteraard mag je steeds je keuze motiveren.
golftalk.be
Golftalk Moderator

Mijn golfclub:: LGCC
Mijn handicap: 54

Re: Golftalk.be poll: Hoe oud was je toen je begon te golfen

Berichtdoor Steven » 17 jun 2010, 11:01

Ok het is misschien een oud topic maar we moeten toch eens proberen wat leven in dit forum te blazen. :mrgreen:

Ik ben eigenlijk nog maar heel recent gestart en heb geen GVB (ben ik ook niet van plan te behalen) of officiële handicap.
Misschien een beetje spijtig maar in België blijft het golfen toch nog een beetje elitair, en dit heeft mij ook heel erg lang tegengehouden, gelukkig heb ik nu een oplossing gevonden.
Steven
Junior Golftalk Member

Mijn handicap: 0

Berichtdoor Kristel » 17 jun 2010, 21:49

Ik ben een jaar geleden begonnen(38j) en behoor daardoor bij de "jong" volwassenen :D
Jammer dat ik golf niet vroeger heb leren kennen!
Kristel
Junior Golftalk Member

Mijn golfclub:: Golfschool Drongen

Berichtdoor Kristel » 17 jun 2010, 21:54

Hey Steven, hoe en waar speel je dan in Belgie als je je GVB niet gaat halen?
Of speel je enkel in het buitenland?
Het elitaire is er in de Golfschool Drongen gelukkig niet echt aanwezig.
Hele gemoedelijke sfeer, kleine club waar iedereen elkaar begroet en aan democratische prijzen!!
Was voor mij doorslaggevend om me lid te maken. Start to golf probeert met succes trouwens het golfen echt democratisch te maken. Mijn jaarabonnement kost evenveel als een jaar in een fitnessclub.
Kristel
Junior Golftalk Member

Mijn golfclub:: Golfschool Drongen

Berichtdoor Steven » 18 jun 2010, 19:59

In België ga ik voorlopig enkel naar de driving range, ik speel momenteel vooral in Engeland, waar mijn tante en nonkel wonen, die beiden spelen. Eigenlijk wil ik mijn GVB niet halen uit principe, waarom moeten ze dit weer zo lastig (moeilijk kan ik het niet noemen want dat is het niet echt) maken voor de mensen? Als je ziet wat je hier betaald aan lidgeld, dat vind ik er gewoon over, om een voorbeeld te geven en te vergelijken met de golfschool in Drongen, voor ongeveer hetzelfde geld ben je in de UK lid van een volwaardig terrein met 18 holes en een par 3 van ook nog eens 18 holes. Een club waar ik het meeste speel en ook de lessen neem http://www.caldecotthall.co.uk/ Mijn andere tante en nonkel wonen in Atlanta en ik zou daar ook graag spelen op vakantie. Hoe ga ik dit nu doen om in België te kunnen spelen, want dat was uiteindelijk de vraag, heel simpel ik ga 20€ per jaar betalen aan de Engelse federatie en stuur mijn scorekaarten op en krijg zo een officiële EGA handicap. Dit heeft een aantal voordelen, de scorekaarten hoeven niet van wedstrijden te zijn, en men mag direct over heel de wereld spelen (enkel de old course van st Andrews niet), uiteraard heeft dit ook een aantal nadelen, het grootste is dat een handicap boven 28 niet bestaat die is enkel hier gekend, alles erboven is niet officieel, er wordt dus maar een handicap toegekend als je aan 28 zit.
Steven
Junior Golftalk Member

Mijn handicap: 0

Keer terug naar Clubhuis