"Ik ben diep bewust van de teleurstelling en de pijn die mijn ontrouw heeft toegebracht aan zoveel mensen, vooral mijn vrouw en kinderen. Ik wil nogmaals tegen iedereen zeggen dat ik diep spijt heb en dat ik om vergiffenis vraag. Ik weet echter dat de schade die ik aanrichtte niet het herstellen valt, maar ik zal desondanks mijn uiterste best doen om daarin te slagen. Ik vraag iedereen, mijn fans, de schitterende mensen van mijn Foundation, mijn business partners, de PGA Tour en mijn medespelers voor begrip. Het belangrijkste blijft echter mijn familie die, door tijd en privacy, de veilige haven moet worden waar we persoonlijk in het reine moeten komen." staat vandaag te lezen op de website van Tiger Woods.

"Hij is de beste golfer van de wereld en één van de grootste atleten van zijn tijd", "We kijken alvast uit naar zijn terugkeer." volgens Beth Gast, de persverantwoordelijke van Nike en hoofdsponsor van Tiger. Zijn overige sponsors zijn o.a. Gillette, Gatorade and Electronic Arts.
"We fully support Tiger's decision to step away from competitive golf to focus on his family. His priorities are where they need to be, and we will continue to respect and honor his family's request for privacy. We look forward to Tiger's return to the PGA Tour when he determines the time is right for him." liet de PGA (Professional Golfers' Association Tour) in een verklaring weten.